Wednesday, January 26, 2011

Hati Kata Rindu..

Ya Allah Ya Tuhanku,
sungguh
aku sangat merindukan saat itu,
saat aku sangat mendambakan cintaMu,
saatku meletakkan Kau melebihi segalanya dalam hidupku,
Meskipun kepahitan ujian Kau kurniakan menjadi dendangan keteguhan iman,
Namun cintaku kepadaMu menjadi pengubat segala resah..



Ya Allah,
Ketika itu,
bisa saja aku menangis,
bisa saja aku cemburu,
ketika melihat sahabat seperjuangan berebut cintaMu melebihi diriku,
Tika itu,
bisa saja aku mahu mabuk dengan kemaruk cintaMu..
kuteguhkan hatiku dalam menepati setiap temu janji bersamaMu pada setiap hening malam..
mencium sejadahku dalam tangisan,
kerinduan terhadap rahmatMu...

Ya Allah,
Kini aku merasakan diriku semakin jauh..
Ya Allah,
jangan Kau palingkan daku dari cintaMu,
jangan Kau biarkan aku hanyut dalam kealpaan ini Ya Rabbi,
Berikanlah cintaMu yang menjadi pendukung
perjuanganku menegakkan agamaMu..
Ikhlaskanlah hatiku Ya Allah..

Ya Allah,
aku mohon...
ampunkanlah segala dosaku...
dosaku menggunung tinggi Ya Allah...
Bagaimanakah nantinya,
tika berhadapan denganMu..
sudikah Kau menerima hambaMu yang hina ini..
Ya Allah, Kau Maha Pengampun..

Biarkanlah aku tenggelam dalam lautan cintaMu,
Jangan biarkan aku lemas dalam lautan dunia sandiwara,
limpahkanlah hidayahMu dalam hatiku,
menyuluhku untuk menyambut cahaya cintaMu,
jangan biarkan diri ini hanyut Ya Allah.....
kasihanilah hambaMu ini...

Andai ujian itu penawar luka kealpaanku,
redhakanlah hatiku untuk menerimanya,
lapangkanlah tanganku,
lembutkanlah hatiku,
basahkanlah mataku,
untuk kutunduk kepada pengertian cinta terhadapMu..



Ya Allah.. kasihanilah diri hambaMu yg hina ini....

Amin Ya Rabbal Alamin..

-Zinnirah Humaira-
-25/1/2011-
-Bumi Allah-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...