Friday, November 18, 2011

Salam Perpisahan Sahabatku..

salam dakwah dalam kesegaran nafas hembusan kemanisan ukhuwwah, moge nafas ini segar terhela dari tubuhku hingga hembusan nafasku yang terakhir.


semenjak beberapa bulan yang lalu, ada satu detik yang saya amat takut untuk memikirkannya. setiap kali berfikir, hati beristighfar. saya mencari kekuatan untuk melakar keredhaan. bukan mudah hati mencari kekuatan. saya tahu, saat itu akan tiba, untuk menuntut sebuah janji persahabatan. bertemu dan berpisah kerana redhaNya.

kini, saat itu sudah tiba.

berat.

sanggggggggggggggggaaaaaaaaaaaaaaaaaaattttt berat.

dalam dua-tiga hari, air mata saya asyik mengalir di pipi.

semasa saya menulis entri ini pon, mata saya kemerahan.

lebih-lebih lagi mereka merupakan sahabat seperjuangan saya.

saya tahu, ukhuwwah tidak perlu diperjuangkan.

kerana ia adalah akibat dari iman.

hati-hati yang saling mneyayangi kerana redhaNya.

meskipun saya merasakan saya masih sangat memerlukan rangkulan peluk mesra dari mereka.

saya masih sangat mendambakan gurau-senda dari mereka.

walaupun sesekali kami berbeza pendapat. hati terasa sakit. memendam rasa kurang di hati.

itu bukanlah kerana kekuarangan ukhuwwah kita.

tapi itu adalah jeritan iman kita yang sering sakit.

barangkali, perpisahan yang sementara ini adalah untuk merawat iman2 kita yang sakit itu.

imanku lah yang compang-camping itu.

ketahuilah wahai sahabat2ku, sesungguhnya saya sangat menyayangi kalian kerana Allah.

semoge perjuangan kita membantu agamaNya akan menjadi tali ikatan persaudaraan kita.

teruskanlah berjuang wahai sahabat, walau kalian berjauhan denganku, ingatlah, Allah sentiasa bersama kalian.

andai pertemuan kita hanya terhenti di sini, panjatkanlah doa, agar kita bertemu semula di syurgaNya.

sungguh, saya benar-benar mengharapkannya......................................

ya Allah, saksikanlah , bahawa kami benar-benar bersahabat kerana mengharapkan rahmat kasihMu....

kasihanilah kami ya Allah, jiwa-jiwa yang saling merindu keranaMu..... =(

Anis, Afiqah, Adzwin, Awanis, Nadhirah, Ain .....

ketahuilah, kenangan bersama kalian akan sentiasa terpahat di hati ini....


Sahabat -Devotees

Biarkan kerinduan di lautan memori
Mengimbau kenangan indah yang mengetuk emosi
Masih segar di ingatan saat mesra berputik
Hatimu bawa sinaran cahaya inspirasi

Sahabat...
kau sesungguhnya
Temanku...
dikala suka dan lara

Tika ku buntu
diselubungi sendu
Kau tiupkan ketabahan kuntum
mengukir senyuman

Bagaikan embun
hilang diterbit fajar
Kau pergi jauh mengejar cita 
Menggapai redha Yang Esa

Duhai sahabat dengarkanlah
Bicara hatiku ini
Meskipun jarak memisahkan 
Namun tiada rentap kasih

Biarlah waktu menetukan
nilai ukhwah yang terjalin
Teruskanlah perjuangan hingga
Ke titisan darah terakhir

Dan aku masih di sini
terus mendaki
puncak tertinggi hidupku

Dan aku terus menanti
saat yang manis
akan berulang kembali

Sahabat...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...