Wednesday, January 25, 2012

Luahan Rasa Yang Tak Perlu Dilayan


Jiwa aku memanggil-manggil untuk aku menulis sesuatu yang lebih kritikal. Bukanlah bermaksud sekarang ini aku sedang meraikan musim berjiwang karat. Beberapa draf tulisan tersimpan dalam simpanan blog aku. Entah bilakah aku dapat menyempurnakan penulisan tersebut. Sedangkan harapan aku untuk menulis sesuatu yang berkisar tentang Revolusi Mesir pula sudah tinggal habuk yang bertandang tapi tidak dikumandang.

Aku ingin melakukan satu rekonstruksi terhadap cara penulisan aku supaya ia lebih matang, kritikal, komprehensif dan terbuka. Maka dengan itu, aku perlu memantapkan lagi pembacaan aku agar usahaku seiring dengan agenda yang dicanangkan. Huhu, banyak sebenarnya kerja aku ni.

Kesibukan aku lantaran tanggungjawab sebagai seorang pelajar sepenuh masa dan juga seorang anak sering aku jadikan alasan untuk menangguhkan agenda kerja dakwah aku. Padahal, hakikat seorang pendakwah sejati itu tidak akan pernah mengenal perit letih yang melatarbelakangi kehidupannya. Aduh!

kamu ni memang bajet perasan sibuk sangat lah. 

Sekadar luahan rasa. Moga aku terus istiqomah dalam jalan jihad ini. Wahai Cik Hayati sayang, bangkitlah dari tidurmu!! Bukankah syurga itu tidak begitu mengalu-ngalukan penonton yang budiman?


“Tempat penamatnya (khitam) ialah syurga yang berbau kasturi (misk), dan untuk itu (menikmati penamat yang penuh menyenangkan) maka berlumba-lumbalah wahai orang yang inginkan kesenangan (yang sedang berlumba-lumba)”
(Al-Mutoffifin: 26)

p/s : mungkin lagu background blog ini agak jiwang, erm, aku sebenarnya rasa sangat tenang bila mendengar lagu instrumental ini. Aku selalu mendengarnya ketika melakukan latihan matematik. Best pulak rasanya. :)





2 comments:

  1. atiqah....
    lame tak dengar khabar. amboi, buat blog tak gitau orang ek!! =)
    atiqah, salam rindu dari shah alam..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...