Monday, December 27, 2010

It's The Final Countdown!!!

Bismillahirrahmanirrahim.


Assalamualaikum wbt.


Mungkin ini adalah post terakhir bagi tahun 2010 dan mungkin juga ini adalah post paling pendek dalam sejarah blog Ashabul Yamin ini.  Memandangkan saya kekeringan idea dek kerana debaran memasuki semester baru tahun depan .Sejujurnya saya mengaku, setiap kali membayangkan semester baru ini, seram sejuk rasa. jantung berdegup kencang. erk.... Entahlah, mungkin sahaja hati saya masih belum bersih untuk menadah ilmu Illahi. 


Imam Syafi`i berkata,
“Aku mengadukan perihal keburukan hafalanku kepada guruku, Imam Waki’ bin Jarrah. Guruku lalu berwasiat agar aku menjauhi maksiat dan dosa. Guruku juga berkata, ‘Muridku, ketahuilah bahwa ilmu itu adalah cahaya. Dan cahaya Allah tidak akan diberikan kepada orang-orang yang suka berbuat maksiat.’”
Ibn Al-Qayyim menulis bahwa,
Sesungguhnya ilmu adalah sinar yang diletakkan oleh Allah di dalam hati, sedangkan maksiat memadamkan sinar tersebut


tata 2010!!



Saya ingin kongsikan satu madah untuk dijadikan peransang bagi menyambut kedatangan 2011. Erk.. sila pakai cermin mata kerana saya khuatir warna merah menyala dan kegergasian madah ini bisa membutakan mata anda. erk... bisakah???


" Sesungguhnya sebuah pemikiran (fikrah) akan menang bila keimanan padanya kuat, keikhlasan untuk memperjuangkannya terpenuhi, semangat untuk menegakkannya bertambah, dan kesediaan untuk berkorban dan beramal untuk merealisasikannya selalu tersedia. " (Imam Hasan al-Banna)


akhirulkalam, saya kongsikan madah untuk sang mujahidah yang saya peroleh dari sahabat saya, Hamizah Sahat, si Hello Kitty yang comel lote, hehe.. 


Dirimu terhias dengan sebaik-baik ciptaan..
maka jadikanlah dirimu nisa' yang boleh menjadi mujahidah,
jihad di jalan Allah..


Jadikanlah dirimu fatayat yang dijulang,
cantik dipandang tapi susah dipegang..


Jadikanlah dirimu gadis manis yang tidak pernah kalah dengan redup panahan mata Adam,
Biar nafsumu hidup dalam tarbiyyah di jalan dakwah,
bertintakan darah dan air mata perjuangan,
dititip atas warkah kemuliaan,
dan dikirimkan untuk mujahadah menuju Tuhan..




tata 2010!!


ahlan wasahlan 2011!!


p/s: jangan sesekali tanye saya pasal bola, antena rumah saya dicuri oleh penagih dadah, kami tidak mendapat siarah televisyen untuk menonton bola. huhu.. alhamdulillah, mungkin ada hikmahnya.. huhu.. Shahrul Idlan Talaha?? ah, siapekah die itu? (blurr2.. erk.. )

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...